Lepsze wyniki w pracy uzyskują ludzie z inteligencją emocjonalną 2012-03-09
Jak wynika z badań prowadzonych od ponad 30 lat przez globalną firmę doradczą Hay Group, 80 proc. różnic między ponadprzeciętnymi i przeciętnymi pracownikami wynika z posiadania i umiejętności wykorzystania inteligencji emocjonalnej – piszą Perspektywy.

Na efektywność osoby pracującej w zespole składa się nie tylko to, jak dobrze pracuje ona sama, ale również to, jak radzi sobie we współpracy z innymi. Dzięki zdolności prawidłowego rozpoznawania emocji własnych oraz innych ludzi, a także skutecznego zarządzania nimi – a więc dzięki inteligencji emocjonalnej – pracownik jest w stanie osiągnąć zdecydowanie lepsze wyniki.

 

Osoba posiadająca wysoko rozwinięte kompetencje emocjonalne związane na przykład ze zdolnością przekonywania, jest w stanie efektywniej wpływać na osoby, z którymi współpracuje, w tym na wydajność pracy. Przy użyciu tylko logicznej perswazji opartej na faktach, skuteczność przekonywania sięga jedynie 25 proc. przypadków. Lepszą skuteczność osiąga się w momencie, gdy poza argumentami logicznymi przedstawiane są argumenty wynikające ze zrozumienia perspektywy przekonywanej osoby, jej zachowania oraz postawy.

 

Eksperci twierdzą, że cechy związane z inteligencją emocjonalną nie należą do wrodzonych, więc możemy je kształtować w ciągu swojego życia.

 

Źródło: www.perspektywy.pl


powrót