Biznes weryfikuje ofertę uczelni 2011-05-16
Ekofizyka, energetyka jądrowa czy marketing interaktywny to nowe kierunki w ofercie polskich uczelni wyższych, wynika z sondy przeprowadzonej przez Dziennik Gazetę Prawną.

Ekofizyka, energetyka jądrowa czy marketing interaktywny to nowe kierunki w ofercie polskich uczelni wyższych, wynika z sondy przeprowadzonej przez Dziennik Gazetę Prawną.

Zmianę w liście kierunków i specjalizacji władze uczelni motywują naglącą potrzebą dostosowania studiów do wymagań rynku pracy ze względu na niż demograficzny.

– Mamy podpisane umowy z ponad 250 przedsiębiorcami, na których potrzeby kadrowe odpowiadamy. Nie ma mowy o żadnych pochopnych decyzjach – mówi prof. Antoni Tajduś, rektor krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej.

Reagując na wstępne rozmowy związane z budową pierwszej w kraju siłowni nuklearnej oraz deficyt specjalistów w tej dziedzinie, AGH postanowiło wprowadzić do listy kierunków energetykę jądrową. Natomiast rozwój branży budowlanej, uwarunkował powołanie na uczelni chemii budowlanej.

Nowe kierunki studiów pojawiły się także na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, gdzie od października będzie można studiować ekofizykę. To trend widoczny na Zachodnim rynku, związany ze stosowaniem modeli fizycznych w naukach społecznych i ekonomicznych.   

W stronę rozbudowy oferty podążają również uczelnie prywatne. Warszawska Uczelnia Łazarskiego otwiera nowy kierunek, marketing interaktywny. Według prognoz ekspertów rynku pracy, specjaliści z tej dziedziny będą w najbliższych latać cieszyć się sporym zainteresowaniem pracodawców.

Źródło: www.dziennik.pl


powrót